Rondom Calgary

Posted by on juli 28, 2019

Vandaag vertrekken we uit de Rocky Mountains en gaan we richting Calgary. Eerste stop is ontbijt en koffie bij Starbucks in Canmore. Effe bellen met mijn vader. We doen ook meteen boodschappen, hier zit weer een Safeway wel zo handig met veel keus. Het is al later dus we lunchen op de camping. We rijden naar een camping bij Calaway Park, een outdoor pretpark. De camping is niets bijzonders maar wel naast het pretpark. De homemade sandwiches zijn top. Gelukkig wel met stroom voor airco, het zou een 15 amp plek zijn maar onze 30 amp plug werkt gewoon. Dan kun je gewoon de airco draaien, het is warm vandaag dus wel fijn. Vandaag verder rustig aan, wat lezen en Alice doet de was.

De nacht is wat onrustiger, rond 4 uur begint het opeens heel hard te waaien! Florian raakt er wat in paniek van, hij komt bij ons liggen. Rosalie is minder onder de indruk en blijft in haar eigen bed. De camping is in rep en roer, wij staan vrij goed, de bomen staan wat verder weg. Het duurt niet zo lang, uurtje maximaal en daarna is het weer rustig. Op deze vlakte, prairie, gebeurd dat schijnbaar vaker. Bij onze buurman is de ‘partytent’ naar de klote maar verder niets. Zij gingen schuilen in de auto, zij hebben een vouwwagen. We vallen weer in slaap en Florian gaat uit zichzelf weer naar zijn eigen bed.

Rond 8.30 zijn we weer wakker, ff ontbijten enzo. Net na tienen wandelen we naar Calaway Park. Het blijkt een mooi, net pretpark te zijn. Wel voor iets jongere kinderen, ik zou zeggen 9-10 jaar oud. Gelukkig hebben wij niet zo’n helden, zelfs nu durven ze niet in alle attracties ;-). Het leukst en wat hij het langst volhoudt is het vissen in de forellenvijver, 2-3 keer heeft hij echt bijna beet maar net niet goed genoeg geslagen. Wat verder opvalt is de overdreven veiligheidsinstructies bij de attracties, pfff, het is niet zo druk maar hierdoor duurt het af en toe wel lang. Het weer is wat wisselvallig, gelukkig meestal droog maar winderig met zon lekker, maar zonder fris. Rond 17 uur zijn we terug bij de camper.

We gaan vanavond Indiaas eten. Het is erg lekker maar wat pittig voor de kids, die vinden het wel zo lekker dat ze toch dooreten! De restjes zijn voor de lunch morgen. Gelukkig kunnen we vlakbij een ijsje scoren. Op de terugweg worden we getrakteerd op een geweldig uitzicht, hier wil ik nog een keer terug om foto’s te maken! Moet lukken de volgende camping is vlakbij.

De volgende dag gaan we eerst nog wat ontbijten op de camping. Daarna eerst naar de uitkijk van gisteren om wat foto’s te maken. Vervolgens koffie en uitzoeken welke supermarkt we naar toe gaan. Het wordt de Sobeys, een wat luxere supermarkt. We halen meteen voor een aantal dagen. Voor de eerste keer echt koken deze vakantie ;-). Vanavond soft taco’s en morgen een cheesesteak. Dan naar de camping, eerst een late lunch met het Indiaas van gisteren en de kids een bacon sandwich. Deze camping, heeft een zwembad en ligt dicht bij Calgary, verder weinig bijzonders. De campings zijn niet om over naar huis te schrijven, of ze liggen mooi maar hebben weinig voorzieningen of een soort van veldje met goede voorzieningen. Voor vandaag en morgen staat het zwembad op het programma, zaterdag willen we een dagje Calgary doen, daarna weer meer de natuur in.

Het koken in de camper is wat behelpen, vooral de rookmelder zit in de weg ;-). Het lukt verder goed, de kids smullen van de taco’s en quesedilla. Verder een heel relaxt dagje, zwembad is ok. Morgen iets meer verkennen, er is een wandelpad om de camping heen.

We gaan vandaag eerst even een rondje om de camping lopen, het kost wat moeite om de kids mee te krijgen ;-). Het blijkt een kort rondje te zijn met niet heel bijzonder uitzicht oid. Na het rondje kijken we even hoe het morgen moet, er rijdt een shuttle naar het busstation vanaf 10 uur, mooie tijd. In de camping winkel kunnen we ook nog een ijsje en wat drinken kopen. Daar werkt de WiFi ook goed, meteen de laatste campings regelen. We gaan vanaf hier naar Dinosaur Provincial Park, daarna naar Drumheller en de laatste camping is vlakbij Edmonton, het Half Moon Bay resort wat aan een meer ligt.

De lunch zijn een top turkey-guacamole- en een garlic roastbeef sandwich, goed gelukt. Voor de kids een quesedilla en krokante taco’s. Daarna gaan we zwemmen, het is lekker weer. Lekker wat lezen enzo bij het zwembad.

Vanavond maak ik een cheesesteak, lukt verrassend goed! Alleen de afwas van dag zelf koken is zo’n gedoe ;-). Weer een dag zit erop. Morgen sightseeing in Calgary.

Om 10 uur nemen we de shuttle naar de bushalte, dat blijkt veel dichterbij te zijn dan gedacht. Daar moeten we ff op de bus wachten, de chauffeur is erg vriendelijk en helpt ons met de aansluiting op de trein en met eventueel de terugreis. Ik vind het altijd leuk met het plaatselijke OV te reizen, je ziet wat en ervaart het lokale leven een beetje. Een halfuurtje later staan we downtown Calgary. Calgary heeft een vrij klein centrum. We gaan eerst koffie drinken en dan eens oriënteren. We besluiten eerst ff te wandelen en als we over Stephens Ave lopen komen we ook bijna langs Calgary Tower, ik had al gezien dat die gesloten was, jammer was een mooi uitzicht geweest. Daar zien we iets over Fort Calgary, waar Calgary gesticht is. Daar lopen we naar toe, we willen eigenlijk eerst lunchen maar komen niets tegen. Het Fort is best interessant, zeker weer de ‘goede’ geschiedenis en afspraken met de oorspronkelijke bewoners. Daarna lopen we de wijk Inglewood in waar we lekker lunchen bij Bea’s Eatery. Na de late lunch lopen we terug naar het centrum langs de rivier. Een leuke activiteit hier is tubing (of met bootje) over de wat sneller stromende rivier van de ene kant van de stad naar de andere kant. In Chinatown gaan Florian en ik naar de kapper en gaan we wat eten regelen voor straks op de camping. De kids gaan voor sushi en wij voor Thais met een toetje van sushi ;-). Als alles klaar is regel ik een Uber naar de camping, wat lekker handig zeg! Binnen 2 minuten is ie er en hij rijdt ons in 25 min. naar de camping. We blijken wat veel te eten hebben, vandaag wat sushi en de Thaise salades en morgen de curries. Nog ff wat water bijvullen, kunnen we in de camper weer douchen. Echt de fijnste camper die we hebben gehad, fijn bed, goede douche en wc (die ook makkelijk te vullen en legen is) en makkelijk te rijden. Het scheelt natuurlijk ook dat er genoeg ruimte is voor dit soort gevaartes en wij hebben een kleintje vergeleken met wat hier rondrijdt! Morgen vertrekken we naar Dinosaur Provincial Park via een soort openlucht museum, Heritage Park.

Nu nog ff ontbijt bij Denny’s en deze blog met foto’s uploaden.