4 – 7 augustus: Acadia NP – Bar Harbor

Posted by on augustus 7, 2016

Vertrek richting Bar Harbor – Acadia NP. Dat is wat ver om in een dag te rijden en maken we een tussenstop op een Yogi Bear camping, leuk voor de kids.

Eerste stop, ontbijt bij Sunny Day Diner, vlakbij de camping. Een authentieke diner, erg leuk en nog lekker ook en niet duur! Pannenkoekjes, wafels, een halve eggs bennedict. Leuk!

De rit is weer erg leuk, rond de lunch willen we eigenlijk gaan picknicken maar we kunnen geen mooi plekje vinden, vanmorgen kwamen we zat plekjes tegen, nu dus niets meer. Tot we een bordje State Park zien, dat moet wat zijn. Niet te vinden, uiteindelijk een late lunch bij Dutch Treat ;-). Leuk tentje met okay eten, wel een goede lobster roll en lekkere frietjes.

Rond 15.30 zijn we bij de camping. Eerst zwemmen natuurlijk. Mooie camping, beetje scheve plek en niets om recht te zetten. Ach ja rollen we op elkaar ;-).

Na het, late, eten naar de arcade voor een ijsje en een spelletje en de dag zit er alweer op. Alvast een camping gereserveerd voor het weekend, de eerste 2 waren al vol, dus toch maar nu al gedaan.

We vertrekken niet zo vroeg, geen haast de camping is al geregeld. Leuk ritje weer, maar niet spectaculair ofzo. Onderweg halen we nog sushi en wat boodschappen en 2 bahn mi broodjes (Vietnamees met koriander, kip, daikon enzo voor de lunch.

We lunchen op de camping, lekker broodje! We hebben een plekje aan zee, dat is niet het strand helaas. Weinig schaduw maar door het windje en het niet zo hete weer is het goed te doen. Eerst natuurlijk zwemmen. Het zwembad bevalt goed, vrij warm water wat de kids wel lekker vinden. Wat kunnen ze toch een herrie maken! Kun je 100 keer zeggen, 5 minuten rustiger en dan weer! Zucht ;-).

Als we terugkomen begint het eb te worden en ook hier is dat verschil enorm. Er zijn krabben maar onze helden vinden het allemaal te spannend in de modder enzo. Ik vind het wel leuk, al is het alleen al voor de foto’s ;-).

We eten lekker sushi, lekkere creaties. Zelfs vanavond lukt het kampvuur, het waait wat en geen aanmaak houtjes, dus smores maken.

De dag erna ga ik eerst een rondje hardlopen, blijft leuk en uitdagend in een nieuwe omgeving. Dan nog ff met de kids zwemmen.

Op naar Acadia NP, heel dichtbij. We kopen een kaartje en rijden er in. Je kunt in dit park de loop rijden, dan zie je de belangrijkste punten. Dat doen wij dus. We zijn niet zo vroeg en het is weekend dus het is vrij druk. Met onze RV lukt parkeren vaak niet, balen. Gelukkig kunnen we wel lunchen op zo’n picknick plek. Het rondje is niet zo lang, zeker als je niet kunt stoppen. We gaan ff naar Bar Harbor. IJsje eten en wat rondkijken, leuk plaatsje. Daarna rijden we de ronde nog een keer en nu is het een stuk rustiger en kunnen we overal stoppen, behalve bij Jordan Pond. Gelukkig, ben blij dat we het nog een keer probeerde.

Terug op de camping krijgen we een kleine aanrijding, een andere camper (een nogal grote!) staat stil met gevarenlicht aan en als ik er voorbij ga, gaat ie rijden. Bij ons alleen de spiegel bij hem een streep van de spiegel. Mevrouw die aan het kijken is komt wat bozig naar me toe, maar verder niets aan de hand dus goed wat mij betreft.

Dan nog ff zwemmen en douchen en dan gaan we bbq eten. Leuk restaurant bij een brouwer en je kunt leuk buiten zitten met een speeltuintje voor de kids. We eten lekker, maar veel. Van alles wat, ribbetjes, kip, pulled pork, pittige worst, Rosalie alleen ribbetjes en Florian, de avonturier, een hotdog. We hebben nog wat over voor een lunch. Florian vermaakt zich prima met andere jongetjes en een joviale: “Bye bye!” als we gaan ;-).

Morgen vertrekken naar Old Orchard Beach, net voorbij Portland op de weg naar Boston.