Een lang weekendje Movie Park

Posted by on mei 5, 2016

Lekker weer eens weg, helaas niet zo lang en dichtbij, Movie Park, en we overnachten in Oberhausen in het Tryp hotel vlakbij Centro. Helaas is de weersvoorspelling niet zo goed.

We vertrekken op vrijdagochtend, een uurtje rijden en we zijn er. We gaan eerst maar eens lunchen is het plan. Dat lukt niet want we komen langs een LEGO winkel dus daar moet gesnuffeld worden en Alice ziet een Kiko en daar moet ook wat gehaald worden. Nou dan hebben we dat vast gehad ;-).

Lunchen bij de foodcourt in Centro, altijd leuk maar helaas niets bijzonders. Omdat het weer niets bijzonders is gaan we daarna naar LEGO Discovery center, een binnenspeeltuin met LEGO als thema. De kids vinden het leuk en ik ook wel ;-). De tijd vliegt en dan gaan we maar eens naar het hotel, welgeteld 2 minuten rijden vanaf de parkeerplek ;-), dichtbij is eens echt dichtbij!

We krijgen een familie kamer, de kids stuiteren flink, uhm eens kijken of we nog klachten krijgen ;-). Effe relaxen en dan wandelen we naar de promenade, het begint weer te regenen en we gaan dus Duits eten, lekker licht ;-). Het eten is eigenlijk best goed maar dus wel wat zwaar. De dag zit er alweer op, op de terugweg nog een koffie van Starbucks en weer terug. Morgen naar Movie Park.

We slapen goed. ’s Morgens het ontbijt is uitgebreid en goed. Rond 10 uur zijn we bij Movie Park, onderweg nog wel geflitst, ben benieuwd wanneer die op de mat ligt. Meteen bij de ingang staan SpongeBob en de Ninja turtles al klaar, vooral Florian vindt het prachtig.

De eerste attractie is de Lost Temple, het blijkt niet zo’n succes. Het is een soort 3D film in een bewegende kar met dino’s en een hoop hard geluid in het donker. Florian vindt het maar niks, gelukkig duurt het niet zo lang.

Daarna gaan we naar Nickland, vooral voor de wat kleinere kinderen. Leuke attracties, alleen jammer van het weer, regen en koud. We lunchen en besluiten op tijd terug te gaan om te gaan zwemmen. Na de lunch is er een straat voorstelling van een overval, grappig! Daarna lopen nog eventjes over het andere gedeelte en dan naar het zwembad.

Onderweg daarnaartoe met 3 slapenden in de auto ;-). In het zwembad is het druk maar wel leuk, fijne glijbanen met banden, lekker warm bubbelbad en buiten in de stromende regen zwemmen en in bubbelbad zitten heeft wel wat. Nog een typisch Duitse snack met z’n tweeën (of eigenlijk vieren), currywurst mit pommes.

Om een uur of 5 zijn we weer in het hotel, ff relaxen. Helaas is het restaurant in het hotel vol dus we gaan wokken op z’n Duits. Kids vinden het altijd leuk en het smaakt best. Nog ff een Starbucks als toetje en de dag zit er weer op.

Wat vliegt de tijd toch!

Zondag belooft een prachtige dag te worden. Weer op tijd naar Movie Park, het is nu wat drukker maar nog goed te doen. Deze keer meteen wat attracties in en ook naar de stuntshow, erg leuk gedaan. Vooral Florian vindt het prachtig, auto’s, boeven en politie.

We lunchen op z’n Amerikaans/Duits, frietjes met Chili-cheese lekkere combi en het Duitse een broodje bratwurst ;-). Daarna naar het Wild West gedeelte en de Pier, allemaal leuk gedaan. Het is inmiddels prachtig weer, lekker zo! Nog wat attracties doen, gelukkig wordt niemand misselijk.

Rond 16 uur weer terug. Eerst nog een kleinigheidje voor de kids, Florian is best snel klaar met z’n dino en slang, maar Rosalie doet er lang over om wat uit te zoeken, een boekje, potlood en lampje ;-).

We eten ’s avonds Mexicaans bij Centro. Best ok, fajitas en nachos, beetje veel. Het weekendje zit er al weer op, veel te kort!

Pretparken zijn nu wel leuk met de kids.