22 – 25 juli: Start van onze New England trip

Posted by on juli 25, 2016

Lekker weer op vakantie, we zijn er aan toe. De dag voor vertrek de laatste dingetjes regelen, sim activeren, kado boek voor de kids, camping uitzoeken en reserveren voor zaterdag, afspraak maken om camper op te halen (kan lekker vroeg). Die avond vast inchecken en schrik ik flink, ik heb de esta van Florian niet goed ingevuld, een o waar een 0 moet staan (letter o, cijfer 0). Ik krijg het ff warm! Snel een nieuwe esta en gelukkig meteen goedgekeurd.
Op de dag van vertrek zie ik dat onze vlucht naar Reykjavik vertraagd is, vervolg vlucht niet dus minder wachten in Reykjavik. Op Schiphol aangekomen snel spullen inchecken en wat eten. Vlucht blijkt nog iets langer vertraagd. Florian wil het vliegtuig in, en dat vraagt ie niet 1 of 2x. ;-). Rond 16.30 vertrekken we.

Modern vliegtuig met mooie schermpjes enzo en ook best veel ruimte. Eerste etappe is erg rustig qua turbulentie en wat korter dan in het schema stond, 3 uur. De stewardess vertelt dat de vlucht naar Boston op ons wacht. In Reykjavik hebben we een 45 minuten om over te stappen. Het lijkt best lang maar is toch nog best kort, ook omdat we nog wat te snaaien halen ;-). Wij komen als laatste in het vliegtuig, grootste nadeel daarvan is dat de handbagage niet in ruimtes bovenin kan. Gelukkig met kids geen probleem om het onder de stoel te leggen.

Deze vlucht duurt wat langer, 5 uur 5 minuten. Iets meer turbulentie maar niets schokkends. Florian valt het laatste half uur in slaap maar is daardoor wel uitgerust. De douane gaat vrij snel maar dan gaat het allemaal op de rem. Onze bagage is er niet en komt niet meer, tenminste niet vandaag. Dit melden duurt erg lang! Eenmaal gedaan op naar de autohuur, ik hoopte dat dat nu lekker rustig zou zijn, het was toch al wat later. Nee dus, wat een rij! En het gaat langzaam! Uiteindelijk dik een uur in de rij. Florian is erg goed geluimd, kids ze kunnen je echt verrassen! Rosalie ligt te slapen. We rijden weg met een Ford Fusion.

Klein stukje, 9 mijl naar ons hotel. Het is 23 uur als we daar aankomen. Snel wat Chinees halen, eten, slapen. Florian wil liever niet gaan slapen, Rosalie is uitgeteld en juist niet te genieten, goede combi ;-).

Al vrij vroeg zijn we allemaal wakker. Redelijk geslapen maar later dan eigenlijk gewenst, vandaag wordt het een lange dag ;-). Eerste stop zoals vaker, de Starbucks. Ik ga voor een lunch broodje, Ancho Chili kip met kaas op focaccia. Lekker!! De kids en Alice voor de gangbaarder zaken als croissants, scones enzo. Camper kan helaas niet nog vroeger na een belletje. Dus gaan we maar eerst wat shoppen, eerst de dames bij Skechers, dat duurt wel heel lang, terwijl Florian en ik in de auto wachten. Het is al aardig warm dan! Daarna op naar de camper, toch nog te vroeg en dus naar Walmart voor de eerste zaken die we nodig hebben omdat onze bagage er niet is. Daarna kunnen we hem ophalen, een vrij nieuwe. Bijna zoals de vorige keer.

Hoppa, eindelijk op pad, eerst nog ff de auto wegbrengen, een leuk ritje naar New Bedford. Daarna lunchen we bij D’Angelo, een lekkere Cheesesteak voor ons en kippensoep met pasta voor de kids. Lekker! Daarna nogmaals naar Walmart voor de overige zaken, slaapzakken enzo. En daarna nog een keer, en van de week nog vaker ;-), je vergeet iedere keer wat! Dat wordt dus declareren, eens zien wat we vergoed krijgen. Het is inmiddels toch alweer laat geworden, op naar de camping in Brewster, Cape Cod, Shady Knoll Campground. Om 18 uur zijn we daar en krijgen we een mooi plekje in de schaduw. Eerst wat klusjes doen om te kunnen slapen (bedden opmaken) en douchen (handdoeken wassen) en dan wat eten, de Chinees van gisteren bevalt prima, alleen zeurende kids, zucht. Iedereen is wat kriegel en Florian is dan weer heel lief. Na het eten gaan we nog ff naar de gameroom, Florian en Rosalie airhockey, dat vinden ze leuk.

Het koelt wel wat af, dus airco ’s nachts niet nodig, toch fijner zonder die herrie! De kids gaan zelf naar bed en na een verhaaltje is het meteen stil! Dat maken we niet vaak mee! Nog ff dit schrijven en frisse douche en dan slapen. Hopelijk krijgen we morgen de bagage. M’n shirt en broek kunnen bijna weglopen ;-).

De volgende dag begint weer vroeg, toch wat jetlag. Even wakker om 3.15 en dan om 6 uur van de kids. Ontbijt kan nu in de camper, fijn. We gaan op tijd naar het strand, dan is het rustiger en makkelijker parkeren. Het blijkt eb te zijn, wat een verschil met vloed! Je moet zo’n 2 km lopen tot de branding! Heel fijn voor de kids en het water aan de baai kant is heel warm. Rond 13 uur gaan we terug, inmiddels is de branding bijna bij ons. De kids vonden het heel leuk. Terug naar de camping voor de lunch, eerst nog wat hotdogs halen voor de kids en voor ons onze eerste lobster roll.

Terug op de camping hebben ze net onze bagage gebracht, yes! Eerst lunchen en dan uitpakken. Ik maak hotdogs voor de kids en voor ons dus een lobster roll en zelfgemaakte sandwiches met ham, kalkoen, groenten en kaas. Lekker!

Vanmiddag wat relaxen en de kids vermaken zich met onderzoek naar beestjes met hun setje glaasjes, pincet, vergrootglas.

We bestellen pizza, geen succes. Wel met het kampvuur, de kids roosteren marshmallows en maken ‘smores. Dat is een succes. Dadelijk lekker douchen en schone kleren aan. Morgen op zoek naar wat anders, in ieder geval een camping met een zwembad ;-).