Van Melbourne naar Sydney

Posted by on januari 22, 2006

In Melbourne hebben we na de dag Australian Open nog een dagje in Melbourne rondgestruind. We zijn naar het aquarium geweest, heb ik toch nog een beetje gedoken…… Erg leuk en erg gemakkelijk fotos maken op die manier 😉

Toen de tocht naar Sydney begonnen, we zijn flink omgereden om nog naar een oud goudzoekersstadje te gaan, Baccarat en Souverign Hill, erg leuk om te zien. Was geen prettig leventje voor die goudzoekers, wij hebben het een stuk gemakkelijker, gelukkig 😉

Daarna echt onderweg naar Sydney, we hebben besloten om gewoon de kortste route te nemen, via de Blue Mountains. Halverwege bij Wodonga hebben we overnacht, toen weer doorgereden om in de Blue Mountains het een en ander te gaan bekijken, dat viel best tegen en we kwamen om half 5 in Katoomba aan. Toen we in de buurt kwamen merkten we al dat het weer wat minder werd. Voor het eerst hadden we het best frisjes en daarbij miezerde het een beetje. Dat was niet echt camping weer dus hebben we maar een motel genomen in het centrum van Katoomba, ook wel eens lekker (achteraf slaapt de camper lekkerder ;-)). Wel lekker gegeten daar en omdat het een lange dag rijden was op tijd naar bed om Lleyton Hewitt te zien verliezen. Wij dus hopen op mooi weer de volgende dag, dat was dus niet zo. We hebben nog 2 dingen willen bekijken, Three Sisters vanaf Echo Point, en de Wentworth Falls, beide kon je niet zien door de mist/bewolking, niet eens een beetje ;-).

Dus snel door naar Sydney, een camping net boven Sydney aan de Northern Beaches, erg mooie stranden. Na ff een check om te zien hoe laat we precies gaan 2 dagen later kwamen we er achter dat we nog een dag extra hadden in Sydney, zonder camper 😉 Maar goed dat we het nog ff checkten, de 22ste dus de camper inleveren en de 23ste pas vertrekken. Jammer genoeg dus 1 dagje minder in Hong Kong, maar wel een dag extra in Sydney.

Na wat info over Sydney en de Northern Beaches te hebben doorgenomen schijn je hier ook goed te kunnen duiken en ik dus hopen dat het alsnog een keertje gaat lukken. JAAAAAA gelukt, de 21ste duiken, lekker gemakkelijk vanaf het strand, Shelley Beach. 2 duiken gemaakt, erg leuk en zelfs een haai gezien! Mooie beesten, wel zo fijn dat ie niet zo groot was, maar het was een echte haai! Jammer genoeg geen Leafy Sea Dragon gezien, gelukkig heb ik die nog in het aquarium gezien 😉

Vandaag dus de camper ingeleverd en een hotel vlakbij Darling Harbour geregeld via internet, wat is dat toch gemakkelijk. Perfecte lokatie aan de rand van Chinatown en Darling Harbour. Nu en eigenlijk sinds we in Sydney zijn is het wel heel erg warm geworden, gelukkig hebben we dat niet heel de vakantie gehad! Nu vluchten we iedere keer een winkelcentrum met airco in ;-).

Morgen vertrekken we dus richting Hong Kong, om 16 uur vliegen we. Ik ben erg benieuwd wat Hong Kong gaat brengen……..

Misschien ook nog een berichtje uit Hong Kong, al hebben we daar dus jammer genoeg maar 2 dagen 🙁 en dan al weer thuis, het is om gevlogen.