Manning Park, Hope en Vancouver

Posted by on augustus 28, 2022

Vandaag een redelijk korte rit naar Manning Park. Na het ontbijt eerst koffie halen en tanken. Het wordt een vrij korte rit, iets langer dan hoeft omdat ik de route langs Okanagan Lake neem. Het blijkt een heel mooie route met leuke stops langs het meer een in de bergen. We stoppen onderweg in Penticton voor wat boodschappen, waar we naar toe gaan is qua winkels enzo niet zo veel. Daarna lunchen we op een leuk plekje de sushi van gisteren, die helemaal niet lekker meer was, harde rijst en veel te koud! De kids hebben het beter met een verse lunch van de supermarkt! voor we wegrijden bestel ik Indiaas wat we ophalen in Princeton, een klein dorpje. Dat scoren we ook nog een koffie. Vanaf na de lunch regent het steeds flink, zeker na Princeton gaat het flink los en dat in de bergen! Toevallig whatsappt Ber dan ;-). Rond 16 uur komen we op de camping aan en gelukkig is het dan vrij snel droog. Het is hier een stuk koeler. De camping ligt prachtig, mooie ruimte plekken, heel net sanitair, alleen niet zoveel netwerk en betaalde WiFi. Het Indiaas is mwoah, keeps you alive zullen we maar zeggen ;-). Het koelt flink af, lekker om te slapen en het is hier heel stil ‘s avonds. Heel anders dan gisteren! Ik probeer nog wat nacht lucht foto’s maar daar ben ik niet zo tevreden over.

Vandaag willen we hier een wandeling gaan doen, wij gaan voor zo’n 5 km rondom een deel van Lightning Lake, wij snijden af door over de Rainbow Bridge te gaan. Ze vertelden gisteren dat het vaak ‘s middags gaat regenen, dus gaan we op tijd. Het begint in ieder geval met mooi weer! De wandeling begint goed, door de regen is een beetje overstroomt, natte voeten. Daar is Rosalie niet blij mee, die trekt haar schoenen uit en weer aan ;-). De wandeling is mooi, langs het meer over een brug, mooie uitzichten. Uiteindelijk ruim 5 km en in de zon is het best warm. We lunchen met Wings en sandwiches, de pastrami melt is er goed. De rest van de middag is chillen. ‘s Avonds eten we noedelsoep met pizzapops (kids) en garlic fingers (kids en ouders ;-)), de vriezer leeg eten. Morgen naar Hope voor de laatste camping, 2 nachten.

Vandaag begint vrij fris! Nu kunnen we helemaal op ons gemak doen, het is maar een klein uur rijden naar Hope. Na een prachtige route komen we in Hope aan. We stoppen eerst bij de Starbucks. Het is voor het eerst echt fris!! Na de koffie gaan we FF kijken bij een supermarkt voor lunch en nog wat tandpasta en deo, met een gezin red je het dus niet 4,5 week op 1 verpakking, ik doe vrolijk mee met dames deo ;-). Voor lunch slagen we niet dus dat wordt Subway. Ik bestel met dubbel vlees omdat ik de vorige keer nogal weinig kreeg, nu maakte ze dat zeker goed, wat een broodje!! Daarna naar de camping, mooi ruim plekje in het bos. We zitten vlakbij een rivier en de jongen bij de receptie vertelt dat we de zalmen kunnen zien. Na een dutje lopen we langs de rivier en ja hoor je ziet ze af en toe ‘springen’, tenminste ze zwemmen tegen de stroom in een bij versnellingen in de rivier werken ze zich daar overheen. Volgende maand zal dat een heel spektakel zijn, nu zijn het er niet zo veel en vooral oudjes lijkt het. Voor het avondeten bestel ik pizza, blijft leuk om dat te doen op de camping hier! De pizza van Papa Johns is top!! Alice en hebben nog wel wat over, de kids eten alles op, die krijgen nog wat anders voor de lunch morgen ;-). Hopelijk morgen iets warmer en minder bewolkt! En de spullen inpakken en camper opruimen.

We starten vandaag echt later, pas rond 10 uur komen we uit de camper. Het is mooi weer, nog wat bewolkt maar het trekt goed open. Alice en ik gaan naar de Starbucks en zitten lekker buiten. We nemen meteen wat voor de lunch mee voor de kids. Na de lunch gaan Florian en ik nog ff naar de rivier, nu met mooi weer. We zien weer genoeg zalmen, de oudjes. Hier is een gedeelte van Rambo: First Blood opgenomen, we willen naar een oude brug maar dat kunnen we niet komen. Ach ja, een leuke wandeling en als we terug bij de camping komen pakken we een ijsje en ik wat drinken. Alice heeft ondertussen de koffers ingepakt, zo goed als. Later die middag lopen we weer naar het stadje voor koffie en daarna halen we Chinees. We eten vrij vroeg en beginnen daarna met opruimen van de camper, spullen weggooien, vriezer ontdooien, etc. Morgen hebben we nog tijd om de laatste dingen op te ruimen en naar Abbotsford te rijden.

Iets later dan gedacht rijden we weg. Dit is voor het eerst een vrij saaie route! Net voor de wegbreng plek ga ik tanken en Alice koffie halen. We komen mooi op tijd aan bij het camper bedrijf en alles is prima in orde. Helaas weer teveel kms gekocht, mental note voor de volgende keer: de route kms en dan nog 500-600 km erbij, niet 1000! We worden met het busje naar het vliegveld gebracht. Dat lunchen we eerst en dan de auto. Daar moeten we helaas ff wachten, aan de balie was zo klaar, maar de auto duurde nog bijna 45 minuten! Ach ja, wel een hele nieuwe, 800km op de teller! Daarna eerste stop een supermarkt voor wat drinken en de boodschappen voor thuis. Daarna door naar onze suite. Het is een beneden verdieping met 2 slaapkamers, eet gedeelte en badkamer. Prima! We halen Thais, mwoah, de nasi was het lekkerst, de krapoa iets te pittig en de khao soi te zoetig. Weer een ruime bed en meer ruimte ;-). Morgen naar Granville Market, Stanley Park en een uitkijkpunt.

Toch weer later dan gedacht gaan we ontbijten. Ach ja dan maar niet eerst terug. Na het Starbucks ontbijt gaan we eerst ff kijken bij een Skechers outlet, het blijkt te duur om verschil te maken. Daarna naar Granville Island. De food market is ons doel, het is wat te druk en toeristisch naar onze smaak. Toch wel nog een prima Griekse lunch voor mij, een pita wrap met souvlaki en salade en tzatziki. Lekker! Dan staat Stanley Park op het programma, wij doen het op de luie manier (auto) ;-). Het is flink warm dus veel wandelen hebben we geen zin in. Ik rij naar wat uitkijk punten, de seawall met uitzicht op downtown is het mooist. Alice voelt zich niet top dus het uitkijkpunt vanuit Noord Vancouver doen we morgen. We gaan ff chillen in het appartement, een uurtje ofzo. De rit terug brengt ons ook door een wat mindere buurt van Vancouver, tentjes op straat, drukte, ziet er niet fijn uit!! Vanavond wil Rosalie Hotpot eten, zeg maar Chinese fondue met soep als basis. Het wordt bij Hotpot Master. Het blijkt een top maaltijd, heel leuk en lekker. We kiezen 2 soorten bouillon, de specialiteiten, de pittige (die we less spicy maken maar nog steeds heel pittig is) en de niet pittige van verschillende varkens- en runderbotten getrokken bouillon. Het fonduen is top, zelfs met de pittige bouillon. We nemen ook nog een schaal met rund- een lamsvlees, heel dungesneden. En je kiest nog verschillende spiesjes uit een rij koelkasten. Erbij kun je zelf een sausje maken, ik vraag hulp en ze maakt er 2 voor ons: knoflook, koriander, chili, oestersaus, sesamolie en ik voeg zelf nog wat soja saus en kippenbouillon poeder toe (de eerste poging mislukt omdat ik, ALLE, poeder er per ongeluk in gooi ;-)), meisje maakt geduldig het mengsel nog een keer ;-). En een wat een soort pinda saus is, de eerste is het lekkerst. De spiesjes zijn vlees, vis. groenten, tofu, en ook nog gekruide dingen, ingewanden, etc. Alles wat we proberen is lekker, we nemen geen ingewanden, alleen een keer kip gizzard, niet mijn ding. Echt een leuke maaltijd, aanrader maar vraag wel om veel minder spicy!! Daarna terug en chillen, douchen, etc. Morgen Chinatown, Gastown en nu wel het uitkijkpunt.

Op ons gemak verlaten we het appartement rond 10 uur. Ff ontbijt bij Tim Hortons en dan naar Gastown. Het is weer druk dus duurt het wat langer. We parkeren vlakbij de steamclock. Rosalie schrikt zich een hoedje, we proberen via de nooduitgang naar buiten te lopen en het alarm gaat af. Na ff rondkijken pakken we een terrasje. Daarna wandelen we door Gastown en downtown Vancouver naar Chinatown. Een aardige wandeling over een of andere brug die een leuk uitzicht geeft. Uiteindelijk komen we in Chinatown, dan is het inmiddels alweer tijd voor lunch. Toevallig belanden we dan bij een food court van International Village. En we hebben hier een top lunch, het beste Thais (nasi en laab) dat ik buiten Thailand heb gehad! De ramen van Alice en Rosalie is ook top! Hier word ik blij van ;-)!! Dan zijn we bijna klaar met het rondje wandelen en komen we weer bij de auto. Op naar het uitkijkpunt, Cypress Lookout, via een koffiestop. Het uitzicht is erg goed, jammer dat het wat heiig is, zou misschien mooier zijn bij zonsop- of ondergang. Het is inmiddels 16 uur, we gaan terug. Helaas flinke file, we worden binnendoor gestuurd maar moeten de brug over, daarna loopt het redelijk door. Nog ff chillen voor we sushi gaan eten. De sushi is top, leuk tentje vlakbij. De laatste avond al weer, morgenavond vliegen we naar huis.