Naar de watervallen in Wells Gray, Dutch Lake RV Park in Clearwater

Posted by on augustus 21, 2022

We gaan op tijd weg, eerste stop is ontbijt vlakbij. Vandaag staan er best wat kms op het programma. Het eerste stuk van de route is door de bergen en is prachtig maar gaat niet zo snel. Eerste stop is lekker kort maar niets te zien. Daarna en wat langere stop met mooi uitzicht bij Lillooet. Dan is het net te vroeg om te gaan lunchen want ik moet ff tanken, weer een flinke tank vol, 120 l, en ik kon nog wat kms!! Daar maar iets te snacken want ik verwacht dat we iets later lunchen. Uiteindelijk lunchen we bij een Subway in Cache Creek. Dan komen we weet ik n de bewoonde wereld en we doen wat boodschappen in Kamloops bij een Walmart. We slaan meteen weer wat diepvries maaltijden in. Het laatste stuk gaat het snelst en is het minst bijzondere. Iets voor zessen komen bij Dutch Lake RV Park aan, het is hier een stuk warmer! Florian en ik gaan nog ff zwemmen. Mooi meer, mooi uitzicht, leuk plekje al is onze plaats niets bijzonders, lang en smal. Ach ja! Gelukkig koelt het hier ook goed af, we slapen prima.

Vandaag staan er wat watervallen op het programma. Om 9.45 gaan we, we proberen nog ff koffie te scoren bij de Tim maar het cappuccino apparaat is stuk (al een maand als ik vraag of ie het morgen weer doet!). We gaan dus toch maar het park in. Na 45 min zijn we bij Helmckens Falls. Een prachtig plaatje al lukken de foto’s niet helemaal door de vele water mist die er af komt. Het begint zachtjes te regenen, gelukkig niet te hard. Wel veel muggen!! Ik blijf het langst, de rest zit al lang in de camper, Alice maakt zelfs koffie ;-). Handig zo’n camper, alles bij je. Nu weer richting Clearwater, de volgende waterval is Dawson Falls, kleine Niagara Falls, dat klopt wel, maar een hele mooie en mooi uitzicht erop, ook van heel dichtbij. Iemand wijst me nog een plekje voor foto’s heel dicht bij de rivier, dan moet je naar beneden klimmen/klauteren, dat doe ik maar niet met mijn bepakking ;-). Ook hier blijf ik het langst ;-). Als ik bij de camper kom gaan we(ik ;-)) lunch maken. Heel asociaal gaat de generator aan om het brood te roosteren. Een kip sandwich en een flinke pastrami melt. Goede lunch op een mooie plek, weer miezert het wat. Daarna naar de laatste waterval, Spahat Falls. De minst bijzondere, maar wel weer een hele mooie omgeving. Bij allemaal valt me op dat het rustig is, gelukkig, ik was bang dat we niet zouden kunnen parkeren. Bij de laatste staat een Belg op de parkeerplaats wafels en friet te verkopen, de kids zullen en moeten en wafel. Rond 15 uur zijn we weer terug, eerst nog ff zwemmen. Oh ja, hier is het weer weer top, terwijl we maar 50 km verder waren! We gaan vanavond bij een bbq restaurant eten, Hop ’n Hog, omdat het zondag is zorgen we dat we er op tijd zijn. Hmmmm e komen aan als ie 2 minuten open is en er staat al een rij!!! Hopelijk is dat een goed teken!! Leuk idee voor het drinken, je kunt 4 kleine biertjes bestellen om te proeven, mooi concept ! Wij gaan voor de Meat platter for two (or three), iets van alles wat. Omdat we het met zijn vieren gaan eten nog een side van Mac and cheese met pork. Het blijkt een mega schaal te zijn! Het eten is goed maar niet geweldig, ik heb betere bbq gehad. We hebben genoeg over om 4 flinke broodjes pulled pork en kip te maken, alleen nog wat coleslaw erbij. Wel weer een leuke ervaring! Als we terug zijn wil Florian nog ff zwemmen, ik wil alleen maar uitbuiken ;-). Mooi dagje weer! Morgen naar Moul Falls daar moet je 2,5 km voor wandelen.

Het begin van de nacht was vrij warm, later werd het toch koeler. Ach ja, het is vakantie. We vertrekken om 9.30 en nu lukt het wel om goede koffie te scoren. Daarna rijden we door naar het parkeren voor de Moul Falls trail, plek zat. Het is prachtig weer, misschien wat warm maar we zijn op tijd. De wandeling naar de waterval, de top ervan, is zo’n 30-40 minuten. Prima wandeling, eerste stuk wat saai maar daarna prachtig, je loopt langs de creek die later waterval wordt. We zijn dan bij de top maar dan zie je niet veel, eigenlijk alleen het water naar beneden gaan. Je kunt nog naar beneden, dat ziet Alice niet zitten en de kidsook niet, prima ik ga het stukje naar beneden wel aan. Zij lopen vast terug. Het valt heel erg mee, maar ik heb goede wandelschoenen aan. Ik kan heel mooie foto’s maken een heel dicht bij de waterval komen. Ik loop uiteindelijk vrij naar terug, een koele start, eenmaal terug boven is je hartslag goed hoog 😉 en heb je het weer heel warm! In mijn eentje loop ik in 36 minuten terug van beneden bij de waterval tot de camper, inclusief korte drink stop. Top wandeling en uitzicht, heel leuk!! Ik had de kids belooft dat zij de lunch mogen kiezen als ze zonder zeuren vroeg op gingen en mee wandelen. Het wordt de DQ Chill & Grill, prima, iets anders dan de Mac ;-), maar wel zoiets. Daarna nog ff een boodschap voor ijs, coleslaw en nog wat kleine dingen en dan terug. Een duik nemen, ook 14 uur zijn we terug en we zwemmen lekker een doen lekker rustig de rest van de dag. Het avondmaal worden broodjes pulled pork/kip met rauwkost. Het is flink warm vandaag! Hopelijk vanavond wat koelt maar dat zit er geloof ik niet in, tenminste niet vroeg. Morgen vertrekken we naar Peachland, vlakbij Kelowna aan Okanagan Lake, een dikke 300 km.