Twee weken in Castelvecchio op camping Il Collaccio

Posted by on augustus 3, 2013

Op de camping gaat het lekker snel. Onze stacaravan stond onderaan en best ver met de auto. Gelukkig redelijk te lopen naar het zwembad e.d. Niet ver, wel klimmetjes en trappen. Op onze plek hebben we een prachtig uitzicht alleen belemmerd door bomen en struiken. Super.

Eerst natuurlijk zwemmen met de kids, kan Alice uitpakken en inruimen. We eten op de camping, pasta met truffel, ravioli met truffelsaus. Lekker.

De camping ligt erg mooi op een berghelling met prachtig uitzicht. Daardoor wel wat afgelegen, een grotere supermarkt is 25 min in Norcia. Het ritje er naartoe is prachtig, echt leuk rijden. Meteen de eerste ochtend daar boodschappen gedaan. Daarna lekker bij het zwembad. Rosalie plonst er zo in maar Florian nog niet. Eens kijken of we hem deze 2 weken hier zover krijgen. Het kinderbad is wat moeilijker voor hem, wat dieper en kouder dan hij zou willen.

Onze eerste bezichtiging is naar de watervallen van Terni. Kunstmatige watervallen die dus aan of uit kunnen. We zijn net te laat om te zien dat ze aan gaan. Ik ga los met camera, statief en filter. Hier zou ik daarmee wel een ochtend kunnen vullen ;-). Helaas de kids niet ;-). We lunchen onderweg terug bij een afgelegen forelkwekerij. Niet top, wel okay, we zijn wat verwend.

Op de camping weer zwemmen en ’s avonds eten we ook in het restaurant. Door de kids weer leuk contact met 2 stellen uit Arnhem en Rheden. Tot 22 uur zitten we buiten op het terras en de kids spelen er omheen. Leuk.

’s Nachts regent het en het blijft bewolkt. Alice is jarig en ze wil graag ergens lunchen. We gaan naar Norcia, een eetstadje ;-). Truffels, kaas, salami, ham, worstjes. We nemen wat worstjes, salami en truffelsaus mee of dat thuis haalt weten we nog niet.

We lunchen op een leuk pleintje. Florian wil weer pasta, dat zit wel goed hier. Wij ook en Rosalie worstjes met frites. Ook lekker en Florian eet ook met Rosalie mee. Internet is er ook in Norcia, ff kijken naar het weer en morgen zou weer top moeten zijn.

Op Florians verjaardag gaan we naar Norcia, daar is een trampoline, ballenbak en springkussen. De kids vermaken zich ff, maar willen ook graag met de hamer op diertjes slaan ;-). Dat mogen ze ff, verwennen we ze teveel?

Florian is erg vervelend, hij had erg lang geslapen op z’n verjaardag, misschien toch wat vroeger naar bed? Iedere avond is het rond 22 uur slapen voor de kids. We lunchen top bij Trattoria di Priori. Weer truffel met tagliatelle en met scallopine. Top. Rosalie heeft soep met spelt, ze vindt het super. Florian eet helemaal niets, hij is vooral vervelend. Hij zal straks wel honger hebben.

Dan weer een dagje camping. Ik ga eerst een rondje lopen om 7.45. Het is nog niet te warm. Eerst de camping af, das al afzien, wat een steile paadjes! Eenmaal van de camping af is er nog 1 steile klim daarna bergaf. Dat hou je wel vol ;-). Nog een stukje Preci en dan terug om via de auto uitgang weer op de camping te komen. Afzien! De steilste stukken gewandeld. Uiteindelijk 6,6 km in 34 minuten. Ik weet niet of ik nog een keer ga ;-).

De rest van de dag zwemmen en rondhangen op de camping. Rosalie vermaakt zich prima met vriendinnetjes. Florian durft al met z’n voeten in het water te hangen ;-).

Op naar Asissi. We ontbijten typisch Italiaans bij barretje onderweg. Het stuk vanaf de camping tot aan de oude snelweg is echt super rijden. Heel leuk.

Asissi blijkt een heel leuk plaatsje te zijn. We wandelen er van het ene einde tot aan de benedenkerk, het andere eind van het stadje. Jammer is wel dat er veel auto’s rijden.

Meestal zijn Italianen kindvriendelijk maar we maken nu iets mee dat we weggekeken worden. We eten een ijsje en drinken wat. Natuurlijk knoeien de kids met druppend ijs. Ook op een stoel, omaatje is geïrriteerd. Ach ja, lekker laten lopen.

Lekker gewandeld door Asissi, erg warm wel maar zeer de moeite waard. Tig foto’s gemaakt. We halen wat broodjes en lunchen op de stadsmuur in de schaduw. De specialiteit, Porchetta, valt wat tegen. Die moeten we nog een keer proberen bij zo’n busje langs de weg. De rest van de broodjes bevallen goed, mag ook wel voor de prijs ;-).

We doen boodschappen bij een grote supermarkt en nemen wat van de traiteur mee. Het is gelukkig lekker. De kids gaan los op de kleine attracties, mama bij Kiko makeup en ik surf wat.

’s Avonds spelen we Uno, een soort pesten. Leuk om te zien dat ze dat snel oppikt. Het eerste ‘volwassen’ spelletje. Gezellig.

Dan weer een dagje camping. Florian komt nog steeds niet verder dan z’n enkels in het water. Hij vermaakt zich bij de douchjes vaak in de buurt van Rosalie. Rosalie heeft verschillende vriendinnetjes, 2 zusjes Bente en Aukje uit Tilburg en ook nog ons wat ouder buurmeisje Lara.

Vandaag een rondrit door het nationale park Monti Siblini. Vanuit Preci naar Visso, Castelluchio, piano Grande en via Norcia naar huis. Jammer dat het wat bewolkt is, de kleuren komen niet zo mooi uit. Leuke autorit! In Norcia lunchen we en krijgen wij onze internetfix ;-). Zo sneu hoe we daar op straat staan ;-). Uiteindelijk krijgen de kids een ijsje en zitten we op een leeg terras te app-en, nu-en, weer checken en hotel boeken voor terugreis.

Ik ga zelf ’s ochtends vroeg nog een keer. De piano grande zelf is dan niet zichtbaar door een wolkendek maar het ziet er prachtig uit.

De rest van de ochtend bij het zwembad. We lunchen met Rosalies vriendinnetjes op bezoek. Gezellig. ’s Middags eerst nog ff zwemmen maardaarna gaat het onweren en pas rond 18 uur is het weer droog.

De volgende dag is het heel mistig als we wakker worden. Gelukkig trekt het snel open en kan ik met de kids naar het zwembad. Kan Alice rustig inpakken, alweer de laatste dag op Il Collaccio. We doen rustig aan. ’s Middags ga ik broodjes Porchetta halen. Rosalie luncht met Benthe. Leuk om te zien dat ze zo goed met haar op kan schieten. Tijdens de lunch komt Rosalies voortand bijna helemaal los. ’s Avonds, na het beloven van een ijsje, mag ik hem er uithalen.

Er is een bandje vanavond. Rosalie gaat nog even dansen en neemt afscheid van Benthe en Aukje. Thuis spelen we nog een potje Uno en dan naar bed.