Naar Melbourne (via Frankfurt)

Posted by on november 27, 2009

Eindelijk is het zover, we gaan op vakantie. ’s Ochtends pakken we de laatste spullen in. Het is Alice gelukt om alles in 2 tassen te doen, wel is de handbagage nogal zwaar, we zullen zien of daar moeilijk over gedaan wordt.

Thuis checken we ook alvast in. Beide opa’s en oma’s komen afscheid nemen en opa Wim en oma Siena brengen ons naar het station. De reis kan beginnen.

De treinreis gaat goed al is Rosalie op het eind wel wat vervelend. Op het vliegveld aangekomen valt Rosalie in slaap terwijl ze op de bagage kar zit. Bij Starbucks leggen we haar in een makkelijke stoel.

Het hotel is dicht bij het vliegveld, daar eten we nog wat en dan naar bed.

Dan de grote dag, eerst het lange stuk naar Kuala Lumpur, ruim 11 uur.

Leuk ding bij de security check…… Rosalies beertjes moeten ook door de scanner heen en dus moet Rosalie ze afgeven…… geen goed idee. Madam zet het op een huilen, hartverscheurend. Zo vinden de mensen in de rij en de security mensen ook, de beertjes worden versneld gecheckt en op een drafje brengt de man de beertjes terug naar Rosalie met een snoepje erbij. Heel aardig!

Wij mogen als eerst het vlietuig in, met kinderen. Beetje zenuwachtig ben ik wel voor Rosalie. Ik herinner me de vlucht naar Miami maar al te goed!!

Maar deze vlucht gaat goed. Rosalie speelt veel met de iPod en kijkt er filmpjes op en ook het tv’tje in de stoel valt in de smaak. Na een paar uur vliegen slaapt ze een uurtje en ook een uur voor we landen valt ze weer in slaap! Super dus, de eerste en langste etappe zit erop! Eten is erg lekker bij Malaysia Airlines, eerst Biryani met kip en later Rendang met hete boontjes, echt lekker!!

Nu ik dit typ is het nog 45 min. vliegen, zometeen dus lekker naar het hotel en slapen!

Aangekomen in Kuala Lumpur wil Rosalie nog frietjes eten, het is dan 7 uur lokale tijd (voor ons 1 uur). Burger King is open dus daar frietjes gescoord, had me mijn eerste maaltijd in Maleisië anders voorgesteld ;-).

Dan snel naar het hotel waar we tot 16 uur slapen. Ideaal zo’n transit hotel. Kan het iedereen aanraden die naar Australie vliegt.

We eten wat en laten Rosalie nog een dutje doen tot vlak voor we vertrekken. Ik lig nu dus in een donkere kamer met 2 slapende dames om me heen. Om 21.35 vertrekken we naar Melbourne, iets meer dan 7 uur vliegen.

Ook de vlucht naar Melbourne gaat erg goed, helaas hebben we iets van 45 min. vertraging door een mankement. Rosalie doet het weer erg goed, ze wil alleen niet slapen. Ze vindt het prachtig als ze weer een doos eten komen brengen. Verder vermaakt ze zich perfect met de iPod. Dat ding is echt een aanrader voor kleine kinderen, spelletjes, filmpjes, liedjes en verhaaltjes met een makkelijke bediening. Uiteindelijk val het dametje 45 min. voor we landen in slaap.

We zijn er!!!! Bij de douane staat een lange rij, maar het gaat vrij snel. Rosalie op de nek en die schrikt als haar been “niet lekker” is. Denk dat haar been in slaap is gevallen. Wij dachten even dat ze ziek werd, nou dan hadden we de poppen aan het dansen. Denk dat er dan “marsmannetjes” ons in quarantaine hadden genomen, beetje overdreven allemaal die controles daar.

Na de douane naar buiten, dat vond Rosalie prachtig, alle mensen die daar staan te wachten “op haar”. Snel pinnen en een taxi……. Slapen!!!

Om 11.30 zijn we bij onze kamer. Appartement ziet er goed uit, midden in het centrum van Melbourne. We slapen tot 15 uur en worden k.o. wakker. Snel naar buiten, in beweging om wakker te blijven en worden. We houden het vol tot 18 uur, daarna terug naar het hotel. We halen sushi voor ons en Rosalie mag naar Mc Donalds. Rosalie valt om 19.30 in slaap voor de tv, wij blijven op tot 21.30. De minst leuke dag van de vakantie zit er op, maar we zitten wel aan de andere kant van de wereld. Rosalie heeft het super gedaan! Nu gaat de rest van de vakantie beginnen. Morgen nog een dagje Melbourne en dan gaan we de camper ophalen.

Groeten,
Marco, Alice en Rosalie

3 Responses to Naar Melbourne (via Frankfurt)