Naar de Cote d’Azur, Roquebrune-sur-Argens

Posted by on augustus 6, 2017

De rit vanuit Grosetto naar Roquebrune verloopt voorspoedig. We vertrekken mooi op tijd. Op z’n Italiaans ontbijten bij zo’n barretje met goede koffie, zoete broodjes, Florian en ik delen een broodje salami.

Rond 16 uur zijn we vlakbij de camping, eerst nog eten regelen voor vanavond. Bij de supermarkt halen we gamba’s, kruidenboter en rauwkost met dip en stokbrood. Eenmaal op de camping snel uitpakken en dan met de kids zwemmen. Ik had gisteren gelezen dat ze streng zijn bij het zwembad, zelfs geen duikbril! Gelukkig valt het mee. Het is hier dus wel drukker dan Italië, ff wennen ook met de animatie ’s avonds. Ach ja.

Het eten is top! Daarna nog ff wandelen en op zoek naar een ijsje. Dat vinden we gelukkig nog, wel zuid Franse prijzen! Rond de camping is best wat doen zo te zien, kanoën op de Argens, een meer met activiteiten. Morgen eens kijken wat het is.

We doen eerst een paar dagen niets bijzonders. Bij het zwembad hangen, boodschappen, dat soort dingen. Het is erg warm, de fut om wat te doen met deze hitte is er niet echt. De camping is prima, wel druk, ook in de omgeving. Wat wil je ook aan de Cote d’Azur ;-). Frankrijk is natuurlijk wel erg lekker brood, fijne supermarkten en goed eten (Italië ook, maar anders). We zitten vlakbij Roquebrune zelf en kunnen er naar toe lopen, dat doen we na het eten, stukje wandelen, ijsje, leuk stadje.

Op zaterdag gaan we toch iets doen. Het plan is om naar een waterval, Cascade de Sillans, te rijden en vanaf daar naar een kleine kloof, Gorges de Pennafort, te rijden. Onderweg natuurlijk de 3 P’s op zoeken voor de lunch.

De rit naar de waterval is erg leuk, eerste stuk in Le Muy, is het erg druk maar daarna een stuk rustiger. Het is een uurtje rijden, eenmaal daar is het heel warm, gelukkig niet ver lopen. Teleurstelling, door de warmte, droogte en gevaar voor bosbranden mogen we niet naar de watervallen! Balen, we zijn niet de enige en langzaam wordt het drukker zien we als we terugkomen. Dan maar ff het dorpje in om wat te drinken en de puffende kids mee te krijgen, en een ijsje natuurlijk ;-). Had ik al gezegd dat het warm was! Poeh!

Dan naar de kloof, onderweg er naartoe op zoek naar een lunch tentje. We belanden in Flayosc en ja hoor 3 P’s! Het eerste tentje is druk en daar is lunchtijd schijnbaar voorbij, de volgende dan maar. Kids delen een Fish n Chips en zijn erg tevreden, voor Alice gevulde tomaat en courgette met rijst erbij en voor mij de plat du jour van salade met gesiers (eendemaagjes oid), lekker!!

De kids hebben weinig zin in de kloof, de warmte, lopen, het kind zijn helpen niet. We gaan toch! Kort wandelingetje vanaf de parkeerplek en eerst zien ze het nog niet zitten maar als ze afgekoeld zijn bij het eerste ‘zwembad’ en ik ze, na verkenning, meeneem verderop vinden ze het prachtig. Het is maar een kleine kloof maar vrij makkelijk te lopen, beetje klimmen en het hoogtepunt, plekjes waar ze in het water kunnen springen! Eerst ik, dan gaat Rosalie ook snel en dan ook Florian. Een waterpretpark is niet nodig als je dit in de buurt hebt!