Weer naar huis: 12 januari 2008

Posted by on januari 12, 2008

Vandaag gaan we naar huis. Met Donna heb ik afgesproken dat we wat langer mogen blijven zodat Rosalie haar middagdutje nog kan doen. Zo rond 13 uur moeten we weg.

’s Ochtends is Rosalie erg vroeg wakker en we doen het zo dat ik met Rosalie naar het strand ga, kan ik meteen nog wat fotos maken en Alice pakt in.

Mooi gezicht op het de zonsopgang, yep zo vroeg was het, ca. 7 uur.

Aan de linkerkant van dit gebouw zat ons appartement (Washington Avenue).

Rosalie en ik gaan eerst naar het strand en daarna lopen we nog een blokje om langs Ocean Drive, Collins Avenue en terug via Washington Avenue. Daarna is Alice wel klaar en gaan we naar Starbucks.

Dan natuurlijk nog iets leuks doen met Rosalie en we gaan naar de speeltuin bij het strand met onze koffie en fruit. Dat vind Rosalie helemaal geweldig. We raken nog aan de praat met een ander Nederlands stel die daar ook met hun kindje spelen (de eerste Nederlanders die we spreken). Weer een positief verhaal over een cruise ;-). Dat wil ik nog wel een keertje doen, denk de volgende keer Florida als Rosalie ouder is.

Rosalie raakt aardig uitgeteld en we gaan terug voor haar slaapje. Ik pak verder de auto in en we gaan nog even relaxen voor we vertrekken. Het plan is om naar Dolphin Mall te gaan voor een Foodcourt lunch met hopelijk een kookwinkel voor een smalle rasp.

Om 13.15 zijn de schoonmaaksters er en moeten we Rosalie wreed wekken, het maximum geslapen, gelukkig.

Helaas stuurt Tomtom ons naar een foute Dolphin Mall (denk dat het adres dat daarbij staat in TT niet klopt). We belanden uiteindelijk in Bal Harbour Mall. Erg luxe winkelcentrum maar geen foodcourt, da’s balen!!! Na de erg matige lunch rijden we naar Alamo om de auto terug te brengen. Daar gaat het allemaal soepeltjes, perfecte auto gehad. Aanrader voor iedereen om zo’n midsize SUV te nemen, maar dan geen Jeep maar een Toyota RAV 4.

Wel een gesjouw om onze bagage weer allemaal mee te krijgen, na een hoop gezweet hebben we de spullen bij elkaar op een kar op het vliegveld. Er staat een mega rij bij de Martinair checkin. Na 15 minuten verschijnt er opeens een melding dat er 6.15 uur vertraging is. Shiiiiit hoe gaan we dat doen met Rosalie!!! Ik zie ook een bordje Hotel Airport. Van Martinair krijgen we 15 dollar p.p. om te eten en wij lopen naar het hotel. Ze hebben alleen nog een suite van 350 dollar, we doen het toch maar omdat we dit Rosalie niet aan willen doen.

Uitzicht vanuit onze hotelkamer op het vliegveld.

Dit bordje hing buiten onze kamer, een suite dus. Ach perfect geslapen en uitgerust.

We gaan eten halen bij Chilis, wat erg lekker is en erg veel ;-). Onze kamer is zeg maar gerust mega. 2 TV’s in één ruimte, beetje overdreven. Om 19 uur gaat het licht uit en we slapen een beetje en Rosalie als de beste. Achteraf gezien is de vertraging perfect geweest, we hebben weinig last van Jetlag, Rosalie ging uitgerust het vliegtuig in en we kwamen nu ’s avonds in Nederland aan zodat we toen ook weer snel konden gaan slapen.

Om 0.30 lopen we naar het vliegtuig. De securitycheck is hier echt heel streng. De kinderwagen moet uit elkaar, de autostoel moet apart gechecked worden. Zelfs Rosalie moet haar schoenen uit doen ;-).

De vlucht terug gaat perfect, een stuk korter, 7.45 ofzo. Rosalie doet het perfect, half uurtje jengelen na 3 uur ofzo en toen 3,5 uur geslapen. De Martinair crew is deze keer erg aardig en behulpzaam.

De vakantie is leuk geweest, over een paar jaar komen we hier weer terug en dan gaan we waarschijnlijk de pretparken af en doen we op het einde (of begin) een cruise van een paar dagen.