Koloniaal Melakka

Posted by on januari 8, 2010

We gaan naar Melakka vandaag. Na het ontbijt en een bezoek aan Starbucks, checken we uit. Even later komt iemand onze huurauto brengen. Niet supergroot maar genoeg ruimte voor al de bagage in de kofferruimte. Het is een Ford Focus met kofferbak.

Na de formaliteiten rijd ik de auto voor, een van de eerste akties is een spuit gas achteruit op een haar na langs een marmeren pilaar ;-). Hmmm zo’n benzine personenauto is ietsje gevoeliger dan een grote diesel camper ;-). Gelukkig dus niets geraakt.

Het rijden gaat verder goed, alleen in Kuala Lumpur is het nogal een warboel van auto’s en geen regels ;-). Goed opletten en niets aan de hand.

We nemen de tolweg en rijden door een heel groen landschap met volop palbomen. Onderweg stoppen we voor wat eten. Mooie stopplaats met schone wc’s, dat had ik niet verwacht. We eten lekker soto ayam en nasi. Voor Rosalie scoren we nieuwe crocs, erg schattige!

Dan rijden we door naar het hotel. Mooi hotel met mooie kamer, helaas geen afsluitbaar slaapdeel. Wij moeten dus eerst effe in de badkamer als Rosalie gaat slapen.

Vanuit onze kamer zien we een tropische bui aankomen. Mooi om te zien, had net mijn zwembroek aan gedaan ;-). Dan gaan we maar even lounchen met wat loempiaatjes.

De volgende dag, eten was niet lekker gisteravond voor als je het wil weten, gaan we Melakka in. Eerst natuurlijk naar het Stadthuys en Dutch Square. We lopen daarna Jonkers Walk. Ik vind het vooral een rommeltje en niet heel bijzonder wat we zien. Het is eigenlijk weer een Chinatown met op het plein dus de Nederlands en Portugese invloeden. Misschien hebben we nog niet alles gezien, maar toch, ik heb mooiere dingen gezien.

Daarna lopen we naar een winkelcentrum om te lunchen. Heerlijke nasi met kip en een soort pittige sambal/bumbu erbij. Echt lekker! In het winkelcentrum huren we een leuk auto karretje voor Rosalie en dat was een van de leukste dingen vandaag ;-). Lekker wat door het winkelcentrumscheuren.

Moet zeggen dat kleding wel goedkoper is maar de merkbrillen, electronica, gadgets, horloges (echte) dezelfde prijzen als bij ons zijn, helaas. Misschien in Penang?

’s Middags gaan we nog even naar het zwembad bij het hotel en ’s avonds eten we lekker Nonya ba mee, vis cili en groenten. Lekker en deze keer best pittig, voor Rosalie fish ’n chips die ze zelf bestelde ;-).

Morgen naar Cameron Highlands, meer het binnenland in.