Vanuit Bangkok

Posted by on november 16, 2004

De reis is goed en snel verlopen. We zullen bij het begin beginnen.

Op vrijdag 12 november was het eindelijk zover, de vakantie begon, voor Alice in Vietnam en voor mij om richting Thailand te gaan. Papa was al vroeg in Lathum dus we gingen eerst nog ff naar het huis kijken om te zien hoe er gevorderd werd. Het metselen is begonnen dus hopelijk zijn ze daarmee klaar als wij terug komen.

Toen naar Schiphol, papa dropte me gewoon af en ik was van plan nog wat sushi te gaan eten en wat rond te kijken. Daar kwam ik er achter dat ik m’n pinpasje was vergeten, hoe stom kun je zien. Gelukkig wel creditcard dus ik kon gewoon sushi gaan eten πŸ˜‰ Alice heeft dus wel een pinpasje en nu weet ik dat het pasje gewoon thuis ligt. Was ff bang dat ik hem verloren was.

Inchecken ging lekker snel en daarna maar meteen door de douane. Daar werd ik opgehouden door m’n handbagage. Het onderwaterhuis moest geinspecteerd worden πŸ˜‰ en de vrouw toonde erg veel interesse in dat ding πŸ˜‰ Gebeurd geloof ik iedere keer bij een controle als ik dat ding bij me heb.

Toen wilde ik dus pinnen en had ik geen pasje. Gelukkig sushi wel te betalen met creditcard πŸ˜‰ De sushi was lekker en na wat rond gewandeld te hebben liep ik naar de gate om het vliegtuig in te gaan. Ik zat naast een Italiaan die geen woord Engels sprak, niet dat ik zo’n behoeft had aan een gesprek, maar toch. Tijdens de vlucht een beetje gelezen, veel geslapen en 1 film gekeken. KLM is wat dat betreft wel een stuk minder dan andere maatschappijen, daar heb je een eigen tv-tje met meerdere kanalen met films, spelletjes en zo. Hier een scherm in het gangpad (dat ook nog eens erg slecht was) en oudere films. Ach gelukkig veel geslapen.

Toen een half uur te vroeg in Thailand aangekomen. Op zoek naar transferdesk 2 waar Alice naar toe zou komen. Ik zag dat haar vlucht ook al geland was en op terminal 1 uitkwam. Dus daar ging ik naar toe, camera in de aanslag πŸ˜‰ En ja hoor daar kwam ze aan. He he, eindelijk elkaar weer zien na 10 dagen ‘alleen’. En ik jaloers op Vietnam πŸ˜‰ mooi lijkt het me daar. Alice vol met verhalen en ik wil er ZOOOO GRAAAAAG ook een keer heen, misschien de volgende werktrip van Alice.

Toen door de douane en de bagage ophalen, ging allemaal lekker snel. Toen we buiten kwamen werden we al meteen aangehouden door iemand die ons wel wat gratis tours wilde aanbieden, geen interesse, wij hadden alles al geregeld. Nou die man leek me echt boos, niet verwacht na wat ik gelezen had. Ach ja is zijn probleem. Toen op zoek naar onze taxi, er zou iemand op ons staan te wachten. En ja hoor, daar zag ik een bordje SCHELLINGS, heb ik altijd al een keertje willen hebben πŸ˜‰

Snel naar het hotel en in de auto ging dat perfect, lekker koel maar buiten was het erg heet en vochtig. Het hotel zag er goed uit en hier ging ook alles weer als een speer. Leuke kamers en na wat opfrissen de stad in. MetΒ  de boottaxi een eerste tripje naar een winkelcentrum om wat te eten. Eerst japans (sushi) toen wat rondwandelen en om een uur of 10 waren we terug in het hotel. Mocht ik eindelijk gaan slapen. Alice had geen jetlag maar was moe van het werken dus we hebben die nacht heerlijk geslapen. Van jetlag heb ik geen last gehad, nu nog niet dus dat is wel lekker.

De 2e dag zijn we wat culturele dingen gaan bekijken, een tripje over de rivier langs het Grand Palace en de bij behorende tempels. Die zie je hier zat. Veel goud enzo, zien jullie nog wel op de foto’s.

De 3e dag een geboekte dagtocht buiten Bangkok met een ‘kookcursus’. Erg leuk om zo een beetje rondgereden te worden. Het is eigenlijk allemaal jungle en rijstveld hier dat bebouwd is. Een markt bezocht, weer een tocht over een rivier toen langs een chinees dorpje en toen het hoogtepunt de kookcursus. Nou dat stelde dus helemaal niets voor, wat roeren in een pan en bakjes in die pan gooien πŸ˜‰ Trouwens erg leuke reisgenoten, een demente opa die z’n broek achterstevoren had (we konden het niet over ons hart krijgen om dit te zeggen) en een praatgrage Amerikaan die in Irak werkt (kun je trouwens beter hebben dan die demente πŸ˜‰ Oh een tip gekregen voor de beleggers onder ons, koop Iraakse dinars.

Vandaag niets bijzonders gedaan, het regende zelfs. Alleen de rest van de reis geregeld, meer daarover later.

Nou van de week meer vanuit Chiang Mai, waar we donderdag naar toe gaan.