De laatste stop op Bali: Sanur

Posted by on augustus 11, 2015

Dit rit naar Sanur verloopt voorspoedig. Ditmaal hebben we niet zo’n luxe verblijf, wel een fijne centrale lokatie en er is ruimte zat! 2 ruime kamers met beide een badkamer en een grote overdekte ruimte met ligstoelen en banken. Snel de tassen naar de kamer/bungalow brengen en dan lunchen. Vlakbij zit warung Lilla, een toplunch voor ons en voor de kids met hun zweedse balletjes en frietjes. Lekker.

Daarna het zwembad in en wat relaxen. ’s Avonds eten we japans, altijd goed voor de kids en ons. Sanur is weer wat drukker en toeristische maar rustiger dan Seminyak of Kuta. Mooi tussenin, kunnen wij ook weer wat wennen aan het westerse ;-).

Op naar Waterbom in Kuta. Eerst ontbijt bij Breadbasket, lekker brood, croissants, koffie en pannenkoekjes. Daarna de taxi naar Waterbom. Het kost wat maar dan heb je ook wat. Bij binnenkomst wordt er gekeken of mijn camera wel naar binnen mag ;-), of ik niet voor een concurrent foto’s kom maken ;-). Ik neem het maar als compliment. We nemen ook een Gazebo, een beschut plekje met matrasjes, lage tafel enzo. Handig is dat je een bandje krijgt waarop je geld kunt zetten, teveel krijg je terug. Het is een heel verzorgd en net water pretpark, fijn en vriendelijk personeel (heel anders dan de gestapo in Italie ;-)). Er zijn dus verschilende glijbanen en ook speciale voor de kleinsten. Daar gaat Florian helemaal los.

Rosalie wil graag in zo’n bak water en dan visjes die je voeten schoonmaken. Natuurlijk Florian dan ook en mama natuurlijk. Ze vinden het prachtig en kriebelig ;-), ik vind het er vooral heel onsmakelijk uitzien, een beetje mijn nachtmerrie zoveel beestje dicht op elkaar die op je zitten! ;-).

Ondertussen ga ik ff rondkijken en dan ga ik met Rosalie van een familie glijbaan in een grote band, erg leuk. Daarna willen we met z’n vieren, man wat gaat er dan iets mis! Ergens op het einde zitten onze voorgangers vast, daar botsen wij tegenaan en zij los en nu wij vast. Hmmmmm, ik er uit om ons los te krijgen en verder te glijden, dat ging niet zo gemakkelijk. Florian en Rosalie zijn inmiddels aardig in paniek en we zijn nog niet los. Alice kijkt nu ook aardig verschrikt. Nog ff sjorren en ik gooi de hele band bijna om om los te komen en verder te glijden. Uiteindelijk zijn we los en dan komt er iemand bij, die neemt Florian en wij glijden langzaam verder. Dit was echt wel een schrikmoment voor de kids, niets aan de hand eigenlijk maar zij waren echt bang! Ze moesten beide echt effe bijkomen maar gelukkig was het snel weer goed. Florian ging weer los in de kleine glijbanen en Rosalie in de Lazyriver.

Daarna lekker lunchen, echt heerlijk, wij Thais en de kids frietjes met echt goede kipfiletnuggets. Erg lekker en dat voor zo’n commercieel/toeristisch park.

Als de kids weer losgaan pak ik pak nog wat grote glijbanen, erg leuk hoor. Zo eentje waarbij je in een capsule gaat staan en dan hoor je aftellen en valt de bodem onder je weg en glijden maar. Of een met een matje, flink hard maar fijn met mat. De leukste denk in een band alleen waarbij je alle kanten opgaat maar niet te hard. Een erg leuke dag gehad. Als afsluiter gaan de kids in zo’n trampoline met hulp, dan kunnen ze erg hoog, veilig springen.

Weer terug met de taxi en lekker wat eten bij Warung Lilly, heerlijk weer. Moe maar voldaan terug naar de bungalow, kids naar bed en dan de beentjes omhoog, verslagje typen en lekker lezen.

Vandaag een rustig dagje. Lekker westers ontbijten bij Bread Basket. Daarna gaan we naar een ‘winkelcentrum’ op zijn Balinees. Vooral heel veel ‘troep’ ;-). Rosalie kiest nog wat jurkjes uit en dan mogen ze allebei nog een kadootje uitzoeken, nu is de bijdrage van opa zo goed als op ;-). Ik probeer een tripje te regelen naar Lembongan, helaas valt onze eerste keus af, dus wat anders proberen. Dat lukt, we gaan morgen dus naar Nusa Lembongan, hopelijk is de ‘cruise’ wat. Alice wil graag nog een keer een massage en ik dan ook wel. Als we gaan lunchen komen we wat tegen die ook naar het hotel willen komen. Als we terugzijn regelt Alice dat en om 15.30 komen er 2 dames langs om te masseren. Eerst Rosalie en Alice en daarna Florian en ik. Florian houdt het toch nog een half uur vol! Dan douchen en op pad naar de avondmarkt. Inmiddels gebruiken we de taxi voor bijna alles, zeker overdag is het erg warm als de zon schijnt en dan is een taxi perfect. De korte afstanden kosten dan iedere keer zo’n 7000 IDR (45 cent), met fooi komt het dan op 66 cent ;-). Dus taxi naar de avondmarkt. Alice durft het niet aan om daar te eten dus kijken of we babi guling kunnen proberen, helaas is dat dus meer voor de lunch, niets meer te krijgen. We eten uiteindelijk bij Mangostreet, okay, niet meer dan dat ;-). Op de terugweg, nu is het koeler dus wel gelopen, zoeken Alice en Rosalie nog wat leuks uit bij een zilversmid/juwelier. Daarna terug want morgen vroeg op voor onze ‘cruise’ naar Nusa Lembongan.

We worden op tijd opgehaald. De rit naar de haven gaat snel. Op de boot is het gelukkig niet te druk en al snel vertrekken we. We krijgen zeeziekte pilletjes maar het valt mee met de golfslag. Na een uurtje zijn we bij Lembongan. We leggen aan op een soort plateau waarvandaan we allerlei dingen kunnen gaan doen. Florian vindt het zoute water niets, nog steeds niet. Er is een schuimbad wat hij wel leuk vind. Wij gaan ondertussen snorkelen, ritje op bananenboot, kanoen (ook eventjes met Florian). Best leuk allemaal maar net niet. Dan is het lunchtijd, die is best okay. Na de lunch kunnen we naar een resort met zwembad enzo. Dat is wel wat voor Florian. Mooi uitzicht vanuit het zwembad, we zijn op tijd dus we hebben ligbedjes en parasol. Ook dit best leuk, maar net niet, vooral druk. Wel een prachtig uitzicht, echt mooi. Om 15 uur weer terug naar de boot voor de terugtocht. We nemen alvast een pilletje, de zee lijkt in de baai erg rustig maar daarbuiten gaat het flink op en neer. Florian is erg bang, Rosalie vindt het ook maar niets. Het valt allemaal wel mee maar het is best wild. Florian wordt meegenomen naar achteren, daar is het rustiger. Rosalie dan naar Alice en ik achter Florian aan. Die gaat echt los, geen land mee te bezeilen. Uiteindelijk valt hij in slaap bij mij na tig keer zingen van liedjes. Achterin krijg ik niet mee wat er voorin gebeurd, mensen gaan echt aan alle kanten over hun nek en er zien er veel erg groen. Wij houden het wat dat betreft nog wel droog ;-). Het laatste stuk is gelukkig weer rustig maar dit was geen leuke afsluiter. De excursie zelf was best okay maar de prijs-kwaliteit verhouding is echt helemaal mis. Lembongan ziet er mooi uit maar wat mij betreft niet via zo’n excursie, of een paar dagen op verblijven of niet, maar niet via zo’n ‘halve’ excursie.