Lovina

Posted by on juli 26, 2015

Vandaag vertrekken we naar Lovina. Ik ben al een stuk vroeger wakker dan nodig, ach ja. Om 9.30 staat Yordi voor de deur met zijn neef, die heeft een grotere auto. Eerste stop is Starbucks voor het onbijt. Florian is erg gezellig en wil natuurlijk niet eten. Als hij dan eindelijk wat neemt is het na 2 happen al een ander mens, ongelooflijk! 😉 Ineens vindt hij de auto wel goed en mooi.

In het begin van de route naar Lovina is het erg druk maar na een uurtje, als we boven Denpasar komen wordt het wat rustiger en groener. De eerste stop is bij een koffieplantage waar ze de speciale koffie hebben die eerst door een kat gegeten wordt en daarna gebrand. Alice vindt die ook lekker en koopt een klein zakje. De kids vinden vooral de fruitthee proeven leuk en een vogel die indonesisch praat leuk. Vrij korte stop en erg toeristisch.

Volgende stop is vlakbij Lake Beratan, eerst lunchen. Dat blijkt een erg slechte keus van onze chauffeur te zijn, slechtste eten tot nu toe, een slecht buffet! Daarna rijden we door naar de tempel aan het meer. Hier is het erg druk, de tempel ziet er mooi uit maar door de drukte verliest het wel wat van zijn charme. Het uitzicht op het meer geeft ook mooi aan dat we wat hoger zitten, mist vanuit de bergen komt naar beneden. Als we teruglopen willen de kids nog met ‘wilde’ vogels op de foto. Eerst durven ze niet maar dan toch weer wel met 3 kleine uiltjes.

Dan het laatste stuk naar Lovina, het is al later dus de stop bij Git Git watervallen slaan we voor nu over. Het is ook het mooiste stuk van de route door de bergen heen. We zien veel wilde aapjes, dat is toch wel speciaal om te zien. Uiteindelijk zijn we om ca. 16 uur bij Hotel Chonos. We hebben hier een dubbele kamer met tussendeur meteen naast het zwembad. Florian is eventjes boos omdat er een ander kindje in zwemt, het is immers ‘zijn’ zwembad ;-). Dit hotel is van Nederlanders en ze hebben dus zelfs kroketten en fricandellen, gelukkig ook indonesisch ;-). Na het eten wandelen we om een ijsje te bemachtigen en nog eventjes langs het strand. Het is hier een stuk wandelvriendelijker dan in Seminyak!

Na de reisdag een rustig dagje en dat komt goed uit. Ik heb wat last van diarree, niet ziek gelukkig maar wel onhandig. We ontbijten bij het hotel, hier hebben ze ook brood en zelfs lekker stokbrood. Je kunt ook indonesisch bestellen maar ik ben toch echt geen ontbijt mens.

Daarna natuurlijk zwemmen en na een uurtje willen we naar het strand, eens kijken of er wat te snorkelen valt. Het is erg rustig op het strand en helaas is snorkelen vanaf de kant niet mogelijk, tenminste je ziet niet zoveel. Rosalie en ik bezeren allebei onze voet aardig. Die waterschoentjes hadden we niet moeten vergeten, hebben we in de Ardeche zelfs speciaal nog gekocht. Eens kijken of die hier te vinden zijn. Florian en ik blijven nog even, hij vindt het spelen met zand erg leuk. Als wij teruggaan nemen we een ijsje mee en zwemmen nog wat bij het hotel.

We lunchen vlakbij het hotel. Een lekker Soto Ayam met rijst voor mij en Alice gaat weer voor de nasi. En de kids? Je raadt het nooit ;-). Daarna nog effe FaceTime met opa maar dat is wat rumoerig met de kids.

Rosalie voelt zich niet zo lekker, die blijkt koorts te hebben. Arm meisje, ze ligt nog even bij het zwembad maar later in bed. We laten eten bezorgen op de kamer. Oordruppels en paracetamol, hopelijk is ze morgen opgeknapt! Ze heeft nog wel zin in een ijsje, dus het gaat ook nog wel een beetje.

Morgen op pad gaan we dus maar niet doen, we wilden naar Munduk, Git Git watervallen en de warm water bronnen. Hopelijk kunnen we nog wel de dolfijnsafari doen een dag later.

Helaas zijn we allebei nog niet opgeknapt, de koorts is gelukkig wel gezakt maar ze voelt zich nog niet goed. De rest van de dag blijven we dus bij het hotel. Florian kan gelukkig lekker zwemmen maar het is zo niet leuk!

Weer een dag later gaat het nog niet zo goed, op naar een apotheker. Rosalie houdt niets binnen maar geen diarree, spugen dus. Ik heb nog steeds diarree. We krijgen voor ons allebei wat mee, volgens mij voor het eerst antibiotica voor mij en een probiotica en diacure voor het geval het morgen (reisdag) nog niet over is. Belangrijkst is Rosalie, hopelijk helpt het wat ze krijgt. Zucht, zo is vakantie niet leuk!

Voor ons allebei werken beide middelen die we gebruiken. Niet meer naar de wc geweest sinds start. En Rosalie na een dutje een stuk beter en later op de dag aardig opgeknapt, we gaan lekker sushi eten. Hè, gelukkig maar, de vakantie kan weer verder gaan. Helaas de dingen die we in Lovina wilde doen, Dolfijnsafari en een dagje de natuur in bij Munduk, langs watervallen en warm waterbronnen niet kunnen doen, ach ja…. Morgen naar Pemuteran, een uurtje rijden vanaf hier.