Rondom Bangkok en naar Chiang Mai

Posted by on november 18, 2004

Hier zijn we weer. We zijn vandaag in Chiang Mai aangekomen na een korte binnenlandse vlucht.

Na het laatste mailtje hebben we een excursie gedaan naar Ayathula. Dat viel een beetje tegen, we hadden een oude ‘stad’ verwacht maar het waren allemaal oude ’tempels’ in Cambodjaanse stijl. Wel mooi om te zien maar wel veel van hetzelfde πŸ˜‰ Daarna gingen we naar het zomerverblijf van de Koning, daar mocht ik niet zomaar naar binnen maar moest ik een langere broek aan. Dat werd dus een leenbroek, maat Tent πŸ˜‰ Het laatste stuk van die dag was een cruise over de rivier terug, dat was erg leuk. Beetje onstpannen op de boot en we hebben praktisch de hele weg zitten ouwehoeren met 2 Amerikaanse echtparen en een Japanse piloot. Erg leuk!

Vandaag dus vertrokken uit Bangkok naar Chiang Mai. We hebben de reis nu voor de rest geregeld. We blijven eerst 4 nachten in Chiang Mai, hier hebben we nog een excursie de bergen in en een kookcursus. Vanaf Chiang Mai vertrekken we naar Bangkok (met het vliegtuig) om daar op de trein te stappen naar Chumpon (zuidelijk) en daar blijven we weer een nacht om dan met de boot naar Ko Tao te varen. Daar blijven we 3 nachten en dat schijnt helemaal geweldig te zijn om te duiken dus dat wordt leuk!!! Vanaf Ko Tao gaan we naar Ko Samui en daar blijven we 5 nachten in een luxe resort! Ko betekent trouwens eiland. Nou we hebben dus nog het een en ander voor de boeg.

Thailand is echt een erg leuk land, de mensen zijn aardig en het kost hier allemaal geen drol. Taxi ritjes voor 1 euro, uiteten voor 4 euro, kleding (merk) voor een kwart van de NL prijs. Je wordt hier erg hebberig πŸ˜‰ Als iemand dus een keertje gaat, met een zo leeg mogelijke koffer gaan! Jammer genoeg zijn sommige dingen niet zo goedkoop, zoals horloges en gadgets. Ach lekker eten is toch veel belangrijker πŸ˜‰

Oh ja we vinden het heel leuk om SMS’jes te ontvangen het lukt alleen niet om terug te SMS’en.

Meer is er eigenlijk nog niet te vertellen.

Nou de groeten maar weer vanuit een heerlijk Thailand.