Washington DC

Posted by on augustus 2, 2014

De planning voor vanochtend is de bus halen van 9:27, dat halen we uiteindelijk maar net ;-). Niet door ons maar doordat ze zoooo langzaam zijn bij de kassa! Ach we halen het, anders hadden we weer een uur moeten wachten.

De busrit duurt ca. 15 minuten tot het metrostation en vanaf daar is het nog zo’n 45 minuten naar Union Station, best lang dus. Op het station aangekomen gaan we de fietsen halen, gelukkig mogen ze in 1 aanhanger dat wilde Rosalie zo graag. Dan kunnen we op pad, op naar de National Mall, eerste stop het Capitool. Het fietsen gaat perfect, je mag over de stoep en er zijn fietspaden. Dat moet dus goed komen. Het Capitool is vlakbij en het fiets goed. De kids vinden het prachtig, zelfs hun helmpjes op.

Daarna fietsen we verder richting het groenere deel van de Mall, over het grind. Meteen als je daar komt zie je het Washington Monument, een gigantisch pilaar. Wat mij betreft is dat het mooiste van vandaag. Het weer zit zelfs best mee, we zien wat blauwe luchten tussen de wolken door. Het wordt wel aardig warm dus zweten doe ik genoeg ;-).

We fietsen uiteindelijk de route: Union Station -> Capitool -> Washington Monument -> Vietnam Memorial -> WO II Memorial -> Lincoln Memorial -> Arlington Cemetery -> Pentagon (Sept 11 Memorial) -> Lincoln Memorial -> Voor het Witte Huis langs en toen terug naar Union Station.

Het is een fikse tocht geweest maar het was super leuk. De kids vonden het zo ook leuk en wij dus ook. Het was erg druk en vooral rond de Mall was dat soms irritant op de fiets (de voetgangers ;-)). Wat ook opviel was dat er niet zoveel te eten of drinken is rond onze route.

Op Arlington zijn we alleen naar het Kennedy graf geweest maar zo’n begraafplaats is altijd wel heel indrukwekkend, net als die in Normandie. De kids snappen er niet zoveel van maar we hebben wel het verhaal van Kennedy verteld (zonder complot theory ;-)).

Bij het Witte Huis mochten wij op een weg net weer dichterbij langs en daar stopte ik voor een foto, dat was een nogo!! Meteen een agent op ons dak dat we door moesten.

Uiteindelijk waren we om 17 uur weer op de camping, vanaf de metro hebben we een taxi genomen want de bus kwam pas 45 minuten later. Lekker nog ff zwemmen en we eten op de camping in het restaurant, best okay.

Het was een vermoeiend maar leuk dagje zo. De fietstocht heeft er voor gezorgd dat we op een leuke manier heel veel hebben gezien. Wat we ‘gemist’  hebben is een museum bezoek, ik had nog graag naar het Museum of Natural History gegaan maar de dag was nu al vol genoeg.

Morgen gaan we richting Shenandoah National Park en rijden we een eerste stuk van de Skyline Drive.